Ahad, 20 Disember 2009

aku tak sempurna.....



Pimpinlah aku selalu Tuhan!

Apabila aku beramal
terjauh dari riak dan megah
Pimpinlah aku selalu Tuhan,
bila dipuji hatiku menolak
Jika aku dikeji itu memanglah layak bagiku
Sesungguhnya ENGKAU Lebih Mengetahui
Tuhan jangan jadikan aku hati yang keras

Payah menerima kebenaran
bahkan benci dan menentangnya
Lembutkan hatiku Tuhan
agar airmataku menitis mengenangkan kesalahan
Senang menerima ingatan dan pengajaran
Tuhan! Siapalah aku sebagai hamba

tentu sentiasa lalai dan cuai.
Yang penting ENGKAU ingatkan aku selalu
Setiap kali cuai dan lalai
peringatkan aku mengingati-MU.
Setiap kalu berlaku cuai, sedarkan aku.
Itulah yang aku harapkan dari-MU.
Tuhan! Jika aku berdosa, ingatkan aku bertaubat.

Bila aku cuai, ingatkan aku meminta maaf pada-MU.
Jika aku lalai, ingatkan aku pada-MU agar aku sedar.
Jika aku melihat sesuatu kejadian,
ingatkan aku itu adalah pengajaran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Berilah ulasan sepatah dua..tapi biarla yang mesra alam