Rabu, 23 Disember 2009

mana hero kami nie!!!

Alkisahnya penduduk lembah subang pakat pening pikir hutaaang,bukan hutang dengan ah-long tapi hutang dengan Majlis Bandaraya petaling jaya!!.

Cerita ni dah lama sangat dah.....sampai sekarang tak tau hujung pangkal.Masa awal-awal dulu ramai la yang protes maka mai la hero-hero ...(tak yah sebut nama la)al konon,boleh tolong....tup-tup, sekerat jalan saja.
sekarang ni penduduk dah dapat notis pengosongan unit,bagi yang bamyak tunggakkan,penduduk bukan tak mau bayar.....tapi dalam masa protes tu.....ada la....hero-hero kata jangan bayar...kita lawan sampai turun sewa.....ke asal...memang ada yang dah turun tak kurang pulak yang masih menjaja bil kesana-sini sebab sewa masih tak turun-turun.
Sekarang tunggakkan bertambah....walaupun penduduk ada membayar rm124.00...tapi tak boleh cover 250.00, tiap-tiap bulan
makin bertambah.MBPJ pulak minta kami bayar sekurang-kurangnya rm350.00....mana cekau sebanyak tuuuu...penduduk disini kebanyakkannya berpendapatan rendah,kalau dah bayar rm350.00 sebulan,berapa yang tinggal buat belanja rumah dan sekolah anak-anak?
Sekolah dah nak mula....lagilah parah di buatnya.Notis dah di keluarkan ...dengarnya tahun 2010 JAN akan mula operasi pengosongan ....kalau betul, mana kami nak pergi?.Mana dia hero-hero kami nie pergi...MBPJ pulak tak ada ke inisiatif yang lebih mesra penduduk untuk selesaikan masalah ni?
Mana adun,exco dan yang berjanji nak tolong,ahli dah jadi,mesyuarat dah berkali-kali pucuk pangkal tak tau apa lagi....
yang pasti asyik suruh cari ahli lagi....apa sebenar yang tersirat dan tersurat pun tak taulah.....memang ini kerja B-End dulu...khir toyo punya pasal,tapi bolehkah selesai perkara ni kalau dok salahkan orang tu,orang ni.Sekarang dah jadi tugas pakatan rakyat untuk cuba selesaikan kemelut ni.


p/s =serba salah nak cerita detail nanti ada pulak terasa hati...tapi pada yang pernah terlibat
kes kenaikkan sewa rumah ppr MBPJ ni...tolong la tengok sikit...takkan nak kena keluar
kat sinar harian lagi...malulah kita!!!!
serba salah

dari;penawanmysiteblog

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Berilah ulasan sepatah dua..tapi biarla yang mesra alam