Selasa, 15 Disember 2009

kasih Allah


dlm hidup sebenarnya bila mana kita dihimpit dgn kesusahan dan teknan..hikmah yg kita tak penah sedar adalah kasih sayang Tuhan ketika kesusahan kita..
sebenarnya kesusahan kita adalah kasih sayang Tuhan agar kita kembali mengingatiNya kerana kealpaan kita pada dunia hingga mengabaikan tanggungjawab kita sebagai hamba Tuhan..
seberat mana pun ujian dan tekanan yg kita rasa..tapi sebenarnya kita mampu memikulnya kerana janji Tuhan takkan membebankan hamba-hambaNya dgn ujian yg tak mampu di tanggung..
kerana melalui kesusahan..tanggungjawab dan teknan jugaklah..kita akan belajar utk lebih sabar, utk lebih memahami akan situasi pendek kata itu la salah satu ilmu yg menjadikan kita lebih dewasa..
walaupun kadang2 kita tahu akan sbb dan akibat..tapi sebagai manusia..sikap lupa tetap ada..oleh sbb itu jugaklah..islam menggalakkan kita berada dalam jemaah..agar kita akan sama2 saling mengingati dalam satu jemaah...
jadik..dikala kita dihimpit kesusahan hati..jgn la kita bersedih...sbb hakikatnya kita tak pernah ditinggalkan keseorangan..

dari;sketchesaku.fotopages

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Berilah ulasan sepatah dua..tapi biarla yang mesra alam